Descriere
Modelul bărcii cu pânze Cutty Sark
DIMENSIUNE: 89 × 25 × 62 cm înălțime
SPECIE: acacia - alți copaci tropicali
ACCESORII: pentru macheta bărcii sunt prevăzute o plăcuță de identificare estetică și o bază din lemn. Datorită bazei, aceasta poate fi ușor așezată pe mobilier.
AMBALARE: modelul este livrat asamblat, într-un cadru de protecție din lemn securizat și într-o cutie.
Caracteristicile bărcii originale
Lungime totală: 85,4 m
Lungimea corpului: 64,7 m
Lățime: 11 m
Înălțime: 64,8 m
Greutate totală: 978,5 tone
Pescaj: 6,4 m
Deplasare: 2133 tone
Viteză: 17-18 noduri
Suprafața velei: 3000 m2 (atunci când este extinsă, ar acoperi 11 terenuri de tenis)
Istoria velierului Cutty Sark
Cutty Sark, care face parte din Patrimoniul Mondial, este singurul clipper din tec rămas pentru posteritate. Este unul dintre cele mai faimoase veliere din lume, la fel ca nemuritoarea Victory a amiralului Nelson.
Cutty Sark, cântărind aproximativ 1 000 de tone, a fost lansat la apă în Scoția la 23 noiembrie 1869. A fost construit la Dumbaton, după proiectul lui Hercules Linton, comandat de Jock Willis. Numele navei provine din poemul Tam O' Shanter al poetului scoțian Robert Burns. Vrăjitoarea din poveste poartă o cămașă scurtă sugestivă (cutty heels). De aici și numele navei, deși nimeni nu înțelege exact de ce...
În secolul al XIX-lea, nava Cutty Sark, la fel ca multe alte nave similare, transporta în Marea Britanie mărfuri exotice dintr-o varietate de țări coloniale. Un exemplu perfect de clipper britanic construit din materiale compozite (cliperele erau construite cu trei catarge și pânze pline. Nu era neobișnuit ca un clipper să fie echipat cu până la cincizeci de pânze.) În perioada sa de glorie, era cel mai rapid dintre toate cliperele.
Cutty Sark a fost conceput special ca o navă cu vele rapide pentru a servi concurența în creștere - și extrem de profitabilă - a livrărilor de ceai. În comerțul cu ceai, reputația echipajului depindea de nava care se întorcea la Londra din China cu primul transport din noul sezon. Viteza între China și Anglia conta foarte mult, deoarece prima navă care ajungea era recompensată cu un premiu special, precum și cu un mare avantaj în comerțul cu ceai. Clippers au fost mai târziu eliminați din comerț de vapoare, odată cu deschiderea Canalului Suez.
Canalul Suez a oferit vapoarelor un avantaj uriaș, deoarece acestea puteau face călătoria mult mai scurtă într-un timp mai scurt, în timp ce bărcile cu vele trebuiau să evite Capul Bunei Speranțe. Zilele sale de glorie - după opt ani de livrări de ceai și cinci ani de transport de cărbune - au venit când eroul nostru a fost recrutat pentru comerțul cu lână în Australia.
An după an, a stabilit recorduri de viteză, lucru posibil datorită carenei sale curbate și înguste și a suprafeței de navigație extrem de mari, după cum o demonstrează prima sa călătorie Sydney-Londra din 1883, pe care a încheiat-o în 82 de zile. În 1885, el a redus acest timp la 73 de zile. A lăsat în urma sa opt clipere, inclusiv marele său rival Thermopylae, iar cliperele britanice s-au răzbunat pe toate vapoarele victorioase depășind vaporul Britannia, care se îndrepta spre Sydney, cu pânze pline și la 18 noduri.
Până la sfârșitul secolului, însă, bărcile cu pânze au cedat inevitabil locul vapoarelor. Majoritatea navelor cu pânze, inclusiv cliperele, aveau o durată medie de viață surprinzător de scurtă, de obicei de doar zece ani. Multe au fost pierdute în accidente pe mare, altele au fost distruse de incendii. Odată cu apariția vapoarelor, multe dintre ele au fost retrogradate pentru a putea transporta mărfuri la tarife mai mici. Ultimele supraviețuitoare și-au trăit zilele ca depozite plutitoare sau au servit drept nave de remorcare pentru vapoarele triumfătoare.
Dar Cutty Sark a avut o soartă foarte diferită. După mulți ani de serviciu sub pavilion portughez, a fost răscumpărat în 1922 de un pasionat de navigație și ofițer superior al marinei britanice, Wilfred Dowman, iar după renovare, a fost folosit ca navă de antrenament. Abia mai târziu, în 1954 - după 84 de ani de serviciu de invidiat - și-a stabilit reședința la Londra, în docurile Greenwich Dry Dock, ca parte a Muzeului Maritim Național.
La 21 mai 2007, vechiul clipper a fost aproape pierdut într-un incendiu provocat de un aspirator lăsat la bord. Din fericire, deoarece Cutty Sark era supus unor lucrări de restaurare, majoritatea artefactelor neprețuite din pântecele navei, precum și catargele, cârma și faimosul ornament din prova nu se mai aflau la bord. Cu toate acestea, incendiul a adăugat zeci de milioane de lire sterline la costul de 25 de milioane de lire sterline al restaurării. Carena a fost grav avariată în incendiu, restaurată și redeschisă în 2012.
Celebrul clipper de tec este o navă unică, cu forma sa aerodinamică de lup și multe vele, o piesă de bază pentru orice colecționar sau modelist.
Aflați mai multe despre realizarea machetei cu vele Cutty Sark:
Cu o lungime de 89 cm, modelul de velier Cutty Sark este o capodoperă de neegalat care combină pasiunea pentru modelarea navelor cu aprecierea istoriei maritime. Această barcă cu pânze nu este doar un model, este o piesă din epoca de aur a navigației, capabilă să ne transporte prin timp în epoca navelor rapide cu cliper.
În construcția sa, maeștrii construcției de modele de bărci au folosit tehnici meșteșugărești tradiționale și metode precise de construcție a bărcilor. Fiecare parte a machetei de velier, realizată folosind tehnica ardezie, a fost lucrată cu grijă și îndemânare meticuloasă, asigurându-se că rezultatul final reproduce perfect caracteristicile adevăratului Cutty Sark. Lemnul folosit în construcție - precum acacia, mahon și lemn de trandafir - nu numai că asigură rezistența și durabilitatea structurii, dar conferă, de asemenea, bărcii cu pânze un aspect bogat și elegant.
Fiecare mic detaliu al modelului de velier Cutty Sark, inclusiv blocurile cabinei, ancorele și alte elemente mici, este realizat din aliaje metalice lucrate manual, care ies în evidență din materialul lemnos și contribuie la sofisticarea modelului. Pânzele, ca accesorii esențiale pentru navigație, sunt, de asemenea, realizate manual, adăugând la aspectul autentic și unicitate.
Modelul de navigație Cutty Sark este realizat cu sute de ore-om de îndemânare și precizie. Lucrarea se bazează pe planuri originale, desene detaliate și picturi pentru a se asigura că fiecare detaliu este cât mai exact posibil. Acest proces minuțios și complex asigură că fiecare detaliu al machetei este creat cu cea mai mare grijă și precizie.
Beneficiile machetei includ un finisaj bogat în detalii care permite proprietarului să admire de aproape arta modelării navelor. Macheta velierului Cutty Sark este alegerea perfectă pentru oricine iubește istoria maritimă, modelarea navelor sau pur și simplu caută un ornament unic și elegant pentru casa sau biroul său. În plus, acest model de navă poate fi un cadou excelent pentru pasionații de istorie și nautică, precum și pentru colecționarii pentru care detaliile și calitatea sunt de o importanță capitală.
Vă recomandăm modelul de navă Cutty Sark:
Pentru pasionații de istorie maritimă: pentru cei interesați de istoria maritimă și de navigație, în special de navele clipper rapide, macheta de navigație Cutty Sark este o piesă fascinantă care evocă epoca de aur a aventurii maritime și a navigației.
Pentru colecționarii de machete de veliere. Macheta Cutty Sark este o completare excelentă a colecției colecționarilor de machete de nave și o colecție valoroasă de machete de colecție.
Ca decorațiune pentru casă: Designul elegant și farmecul estetic al machetei o fac o alegere ideală pentru case, birouri și localuri tematice în stil modern sau tradițional, cum ar fi restaurante și hoteluri cu tematică maritimă sau istorică.
Ca un cadou special: Dacă cineva caută un cadou unic și memorabil pentru prieteni, familie sau asociați de afaceri interesați de istoria maritimă sau de machetele de nave, macheta de navigație Cutty Sark este alegerea perfectă, deoarece nu este doar frumoasă, ci poartă și o parte din trecut.
Pentru partenerii de afaceri: barca este un cadou simbolic pentru un partener valoros pentru a spune "suntem toți în aceeași barcă", cu un singur scop.
Pentru tați, bunici: Realizați un vis din copilărie pentru generația mai în vârstă cu acest model de barcă gata făcut. Distracția este cu siguranță de durată!
Păstrarea curată a modelului de velier Cutty Sark:
Mulți oameni întreabă cum își pot proteja modelul achiziționat de murdărie și praf. Când mulți oameni întreabă cum să facă acest lucru, noi oferim o varietate de soluții:
Vitrine, care pe lângă faptul că protejează modelul, sunt și foarte plăcute din punct de vedere estetic.
Utilizarea unui pistol de praf este avantajoasă în menținerea curățeniei modelului de barcă, deoarece îndepărtează ușor, dar eficient praful din zonele greu accesibile și din detaliile fine, fără a deteriora modelul.