SCHARENKREUZER (NEMERE II)
Istoria unui vânător
Crucișătorul clasic (engleză Square Metre Yacht sau Skerry Cruiser, germană Scharenkreuzer sau Schärenkreuzer) este un sailing jacht este un tip de barcă, de obicei din lemn, conform așa-numitei Square Metre Rule, regulile pentru clasa de barcă. Își are originea în Suedia și a fost mai ales comună în Marea Baltică, deși unele clase au fost populare în restul Europei și în Statele Unite. Diferitele clase de ambarcațiuni de croazieră clasice nu sunt construite după un design precis definit, adică ambarcațiunile din aceeași clasă nu sunt identice, dar, deoarece urmează aceleași reguli, sunt comparabile atât ca dimensiuni, cât și ca performanțe. Majoritatea croazierelor clasice sunt ambarcațiuni lungi, înguste, cu punte joasă și cu vele înalte.
Primile croaziere naționale au fost din clasa 40. Kálmán Kandó, inginerul cunoscut în întreaga Europă , care a fost inventatorul locomotivelor electrice care îi poartă numele, a comandat în 1924 proiecte de la proiectantul naval german Adam Harms. Nava sa a fost construită de Balaton Yachtbuilding Company și velierul GLÓRIA a fost lansat la apă în 1925. Un an mai târziu, Jenő Moldoványi a comandat croaziera NEMERE 40, construită tot de Yachtbuilding Company, pe baza proiectelor lui Adam Harms (această croazieră goeletă este cunoscută în prezent printre marinari sub numele de Kisnemere, deoarece în 1944 una dintre cele 75 de croaziere se numea tot Nemere). Ambele nave se află și astăzi pe apă, după reparații repetate. A fost nevoie de șaptesprezece ani pentru ca un alt crucișător de 40 să fie construit, iar alte două unități au fost adăugate clasei. ADDIO III a fost finalizat în 1943, iar TABU în 1944.
Dar să revenim la aspectul celorlalte clase de crucișătoare. În 1927, au fost construite trei crucișătoare 22 și unul 30. Primul 22, SIRICCO, a fost construit de Dr. Miklós Tuss, al doilea, ZULU, de László Kerényi, iar al treilea, KARAKÁN, de Krayer Krauss Arnold. Dintre cele 30, RABONBÁN a fost prima, comandată de Dr. Gábor Ugron, probabil în Germania. Cele 22 au fost construite cel mai probabil după planurile lui Jenő Benacsek. SIROCCO a fost construit la Budapesta, KARAKÁN la Întreprinderea de Prelucrare a Lemnului din Veszprém, iar ZULU la Întreprinderea de Construcții de Iahturi din Balaton. SIROCCO a câștigat patru campionate, iar la 24 august 1929 a doborât recordul pentru distanța dintre Kenese și Keszthely, cu un timp de 5 ore și 53 de minute, performanță care a fost realizată în urmă cu 78 de ani, după cum o arată faptul că astăzi recordul este de 3 ore și 40 de minute. RABONBÁN a câștigat prima cursă Blue Ribbon în 1934 și a fost o dată campion. Al doilea 30 a fost lansat la apă în 1928, botezat EMESE și construit de István Schuller, scriitor și fabricant. .
Mai multe:
http://www.scharenkreuzer.hu/balatoni_scharen_tortenet.html