Descriere
Modelul bărcii cu vele St. Pavel
Informații despre produs:
DIMENSIUNE: 48 × 18 × 45 cm înălțime
MODEL: acacia - alți copaci tropicali
ACCESORII: pentru sicriul bărcii sunt prevăzute o plăcuță de identificare estetică și o bază din lemn. Datorită bazei, acesta poate fi ușor așezat pe mobilier.
AMBALARE: modelul de velier Sfântul Pavel este livrat asamblat, într-un cadru de protecție din lemn securizat și într-o cutie.
Caracteristicile bărcii originale:
Lungime: 54,80 m
Lățime: 15,24 m
Pescaj maxim: 6,24 m
Înălțimea catargului principal de la chilă: 55 m
Număr de membri ai echipajului la bord aprox. 800, din care 153 membri ai echipajului
Capacitate de încărcare: 1500 tone
Lungimea cablurilor: 21 km
Viteza maximă: 9,9 noduri
Armament: 82 de tunuri
Naționalitate: rusă
Prima lansare: 1794
Istoria navei originale
Nava a fost construită ca navă de linie în Nikolaev, Ucraina, de către constructorii navale I. Afanasiev și I. Sokolov în 1794 pentru Marina Imperială Rusă.
Nava a fost lansată la apă sub numele SVYATOY PAVEL (Sf. Paul).
O statuie aurită a apostolului Pavel împodobea prova, un vultur cu două capete decora secțiunea pupa, iar o emblemă de stat în relief era amplasată deasupra ferestrelor pupei din galeria superioară.
Proa navei nu avea velă de velă, ci doar vele între proțap și catarg. Avea, de asemenea, vele între catarge.
Nava a fost nava amiral a Flotei Mării Negre, ofițer de pavilion Fedor F. Usakov 1744-1817.
În 1798, când Rusia și Turcia au devenit aliate din cauza flotei franceze care ocupa Malta, iar Napoleon și-a început campania în Egipt, Flotei ruse din Marea Neagră i s-a permis să tranziteze Bosforul spre Marea Mediterană.
În 1798, viceamiralul Usakov, pe nava amiral SVYATOY PAVEL, cu o unitate a Flotei Mării Negre, a traversat Bosforul și s-a alăturat forțelor navale ale amiralului turc Kadyr Bey, iar flota lor combinată s-a îndreptat spre Insulele Ionice ocupate pe atunci de Franța.
Flota combinată era formată din 10 nave, inclusiv patru nave turcești. 9 fregate, dintre care patru turcești și trei rusești, și 8 nave de război turcești mai mici.
La scurt timp după aceea, două nave rusești din Marea Neagră și trei nave din flota baltică, precum și o fregată, s-au alăturat lui Usakov.
Între decembrie și noiembrie, trupele flotei lui Usakov au capturat cetățile franceze de pe insulele Cerigo, Zante, Cefalonia și Saint Mauro, iar importanta cetate Corfu a fost blocată de flotă.
Usakov a debarcat la Corfu și a atacat insula Vido. În dimineața zilei de 18 februarie 1799, după ce a primit un semnal de la nava sa amiral, SVYATOY PAVEL, șapte nave de linie și zece fregate au început să bombardeze forturile de coastă ale insulei și amplasamentele de tunuri. Tunurile au fost reduse la tăcere și 2 000 de trupe de asalt au ocupat insula, luând prizonieri 422 de soldați francezi.
O navă de război franceză rănită, LEANDER de 54 de tunuri, s-a retras la bastioanele din Corfu și la apărarea pozițiilor de tun ale orașului.
Când forțele ruso-turce au luat cu asalt primele fortificații din Corfu, situația a devenit disperată pentru comandantul francez și orașul a fost cucerit.
Ei au capturat 636 de tunuri și mortiere, inclusiv LEANDER, fregata LA BRUIN și 14 nave mai mici. Au fost luați prizonieri 2931 de soldați francezi. După victorie, Usakov a fost avansat la gradul de general-locotenent.
După victorie, flota a fost folosită pentru a ataca rutele de aprovizionare franceze și pentru a sprijini forțele aliate din Italia, capturând orașele Brindisi, Mola și Bari, iar Ancona a fost blocată.
La 3 iunie 1799, forțele rusești, împreună cu trupele din Napoli, au eliberat Napoli. În septembrie, Usakov a părăsit Italia și s-a îndreptat spre Malta pentru a ajuta marina britanică să recucerească insula, care era încă în mâinile trupelor franceze, însă britanicii, îngrijorați de acumularea rapidă de forțe rusești în Mediterana, au refuzat să ajute marina rusă. Generalul-maior Nelson, comandantul flotei britanice din largul Maltei, a încercat în continuare să direcționeze generalul-maior Usakov și forțele ruse către Egipt. În cele din urmă, Nelson și Usakov au convenit să trimită o mică flotă rusă în Egipt, sub comanda viceamiralului Victor Kartsov.
Usakov era mai mare în grad decât Nelson, iar în timpul atacului asupra Maltei, Nelson a trebuit să urmeze ordinele corpului de ofițeri ruși. Atacul asupra Maltei nu a avut loc, iar la sfârșitul anului 1799, viceamiralului Usakov i s-a ordonat să se întoarcă la Marea Neagră cu flota sa.
Nu s-a păstrat nicio informație scrisă despre soarta lui SVYATOY PAVEL și dacă a mai fost folosită după 1799.
Nava de război St. Pavel a fost scoasă din uz în 1810.
Realizarea unei machete a velierului St. Pavel:
Modelul de 48 cm al navei cu vele St. Pavel este o creație în ediție premium care reflectă măiestria și precizia modelării navelor. Această piesă se bazează pe planurile navei originale St. Pavel, una dintre navele definitorii ale marinei ruse de la sfârșitul secolului al XVIII-lea. Mai jos este o descriere detaliată a modului în care este realizat acest model unic, construit din diferite tipuri de lemn tropical, fiecare detaliu fiind lucrat manual.
Selectarea și prelucrarea materialelor
Materialele utilizate pentru modelul de navigație St. Pavel includ diverse lemne tropicale, cum ar fi tecul, mahon și lemnul de trandafir. Aceste lemne nu numai că asigură durabilitatea și rezistența modelului, dar contribuie și la aspectul estetic al modelului prin culorile lor bogate și texturile unice.
Odată ce lemnul a fost selectat, meșterii taie, modelează și lustruiesc cu atenție elementele din lemn pentru a se potrivi exact cu dimensiunile și forma bărcii originale. Acest proces necesită un nivel ridicat de îndemânare și precizie pentru a se asigura că fiecare detaliu al modelului este perfect.
Pregătirea corpului și a elementelor structurale principale
Designul carenei este una dintre cele mai importante părți ale modelului de navigație St. Pavel. Aici, meșterii sculptează lemnul după forma exactă a carenei, asigurându-se că fiecare curbă și linie reflectă cu fidelitate aspectul bărcii originale. La fel ca și coca, catargele, velele și structurile punții sunt finisate cu aceeași grijă.
Detalii și elemente decorative
Decorațiunile machetei cu vele Sfântul Pavel reprezintă culmea artei modelării navelor. Statuia aurită a Sfântului Apostol Pavel de la prova, decorațiunile cu vulturul cu două capete de la pupa și stema de stat în relief sunt toate finisate manual pentru a se asigura că cele mai fine detalii sunt redate perfect. Realizatorii machetei au acordat o atenție deosebită și ferestrelor care decorează pupa și galeria superioară.
Asamblarea și finisarea machetei cu vele St. Pavel
Odată ce principalele elemente structurale și părțile decorative au fost finalizate, realizatorii machetei încep asamblarea acesteia. Acest proces implică asamblarea precisă a corpului navei, a catargelor, a velelor și a accesoriilor de punte. În timpul construcției machetei de velier St. Pavel, meșterii verifică constant detaliile pentru a se asigura că rezultatul final este fidel originalului în toate privințele.
Caracteristicile machetei navei finalizate
Modelul de velier St. Pavel finisat este o priveliște uimitoare. Bogăția speciilor de lemn tropical, combinația de detalii lucrate manual și fidelitatea istorică fac ca această navă să fie unică. Ea nu este valoroasă doar pentru pasionații de machete de bărci, ci pentru oricine apreciază meșteșugul și istoria.
Vă recomandăm modelul de navigație St. Pavel:
Pentru pasionații de bărci.
Pentru pasionații de istorie și marină: Pentru cei interesați de istorie și de istoria navală în special, macheta cu vele St. Pavel poate fi o piesă valoroasă și educativă, deoarece nava originală a jucat un rol semnificativ în istoria explorării navale.
Ca element decorativ: cu aspectul său elegant și detaliat, macheta poate fi un element decorativ ideal pentru locuințe, birouri sau chiar spații comerciale, contribuind la ambianța și stilul încăperii.
Pentru colecționari: pentru colecționarii de artă și obiecte unice, acest model poate fi o piesă valoroasă și specială, remarcându-se în colecția lor prin calitatea înaltă a execuției.
Pentru partenerii de afaceri: barca este un cadou simbolic pentru un partener valoros, un mod de a spune "suntem cu toții în aceeași barcă", pentru același scop.
Pentru tați, bunici: Realizați visul din copilărie al unei generații mai în vârstă cu acest model de navigație Sfântul Pavel gata făcut. Distracția este cu siguranță de durată!
Păstrați modelul de navigație St. Pavel curat:
Mulți oameni întreabă cum își pot proteja modelul achiziționat de murdărie și praf. Când mulți oameni întreabă cum să își repare modelul, noi oferim o varietate de soluții:
Vitrine, care pe lângă faptul că protejează modelul, sunt și foarte plăcute din punct de vedere estetic.
Utilizarea unui pistol de praf este avantajoasă în menținerea curățeniei modelului de barcă, deoarece îndepărtează ușor, dar eficient praful din zonele greu accesibile și din detaliile fine, fără a deteriora modelul.